وبلاگ سئوسل

انتشارات سئوسل

وبلاگ سئوسل

انتشارات سئوسل

  • ۰
  • ۰


به عبارت ساده، یک بک لینک زمانی ایجاد می شود که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک شود. به بک لینک ها لینک های ورودی نیز گفته می شود، زیرا به افراد اجازه می دهند تا به سایت ما "ورود" کنند. لینک های خارجی یا "لینک های خارجی" عنوان دیگری برای بک لینک ها هستند و دلیل این نام گذاری این است که کاربران به "خارج" وب سایتی که در آن هستند هدایت می شوند.

تفاوت بین لینک های داخلی و خارجی

لینک های داخلی و خارجی برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مهمترین بخش سئو خارجی است. کیفیت لینک های داخلی و لینک های خارجی وب سایت شما می تواند مستقیماً بر عملکرد خوب یا ضعیف صفحه شما در نتایج موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

پیوند داخلی به پیوندهایی اشاره دارد که کاربر را به صفحه دیگری در همان دامنه هدایت می کند. استفاده از لینک های داخلی محتوای مرتبط را در سراسر سایت شما به هم متصل می کند و به کاربران اجازه می دهد تا صفحات سایت شما را بهتر مرور کنند.

مهمتر از همه، لینک های داخلی به ایجاد لیستی از اطلاعات و افزایش قدرت وب سایت شما کمک می کنند. برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند وب سایت شما را بخزند، باید یک شبکه ثابت از پیوندها داشته باشد تا عنکبوت ها بتوانند صفحات وب سایت شما را پیدا کنند و آنها را در پایگاه داده خود ذخیره کنند. بنابراین، لینک سازی داخلی باعث افزایش دید وب سایت شما در هر صفحه می شود.

اما لینک های خارجی لینک هایی از سایت ما به سایتی با دامنه دیگر یا برعکس هستند. در ادامه در مورد بک لینک ها و نحوه استفاده از آنها صحبت خواهیم کرد.

تاثیر بک لینک در سئو سایت

همانطور که گفته شد، وقتی بخشی از محتوای یک سایت (با لینک به آن سایت) به سایت دیگری اشاره می کند، به این رفتار بک لینک می گویند. این لینک ها باید قابل کلیک باشند تا موتورهای جستجو بتوانند آنها را به عنوان بک لینک شناسایی کنند.

بک لینک ها یکی از مهمترین عناصر اصول سئو هستند. وقتی یک وب‌سایت به صفحه‌ای در سایت ما پیوند می‌دهد، اساساً به موتور جستجو می‌گوید: «این محتوا ارزشمند، معتبر و مفید است». گوگل و سایر موتورهای جستجوی بزرگ، بک لینک ها را یک "شاخص مثبت" سایت ما می دانند. صفحاتی که بک لینک بیشتری دارند، رتبه های ارگانیک بالاتری در موتورهای جستجو دارند.

کارشناسان سئو بر این باورند که بک لینک های با کیفیت بالا فاکتورهای تعیین کننده سئو هستند که به شما کمک می کنند رتبه وب سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشید. علاوه بر این، بک لینک ها باید در وب سایت هایی با محتوای مرتبط باشند. و مهم این است که این وب سایت ها معتبر و پرطرفدار بوده و دارای موقعیت و اعتبار دامنه بالایی باشند. هرچه کیفیت بک لینک ها بالاتر باشد، وب سایت شما رتبه بالاتری خواهد داشت.
برای خرید بک لینک به سایت دستی بر ایران مراجعه نمایید.
تفاوت بین بک لینک های فالو و بدون فالو و تاثیر آنها

به طور کلی لینک ها به دو دسته فالو و نوفالو تقسیم می شوند که تفاوت هایی با هم دارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

بک لینک ها به طور پیش فرض “follow” هستند، به این معنی که لینک قابل اعتماد بودن لینک و سایت ما را تایید می کند.

در لینک زیر هیچ خاصیت خاصی در کد قابل مشاهده نیست و قابلیت مشاهده لینک در حالت عادی خود باقی می ماند. بک لینک ها از نظر گوگل لینک های مهمی هستند و می توانند روی رتبه وب سایت تاثیر بگذارند و ما برای سئو سایت به آن ها نیاز داریم!

از طرف دیگر، ما لینک های "nofollow" داریم که گوگل به سختی آنها را نادیده می گیرد. تفاوت فالو و دنبال کردن در ساختار است. یک لینک nofollow زمانی ایجاد می شود که rel=nofollow در ساختار پیوند گنجانده شود. یعنی با افزودن این عبارت به لینک فالو می توانید آن را به لینک بدون فالو تبدیل کنید. با این کار به موتورهای جستجو می گویید که هیچ مجوز یا عدم تاییدی روی لینک وجود ندارد. به طور کلی استفاده از لینک بدون فالو می تواند در بسیاری از موارد برای جلوگیری از جریمه گوگل موثر باشد.

پیوندهای رسانه های اجتماعی، نظرات وبلاگ و بک لینک های ویکی پدیا همگی nofollow هستند

البته از آنجایی که تنها بک لینک ها ارزش وب سایت منبع را به وب سایت لینک شده منتقل می کنند، باید به دنبال بک لینک باشید تا سئوی وب سایت خود را بهبود بخشد. در عین حال، فقط پیوندها می توانند برای موتورهای جستجو غیرطبیعی به نظر برسند. در واقع، لینک های nofollow می توانند به طور غیر مستقیم بر رتبه شما تأثیر بگذارند!