وبلاگ سئوسل

انتشارات سئوسل

وبلاگ سئوسل

انتشارات سئوسل

  • ۰
  • ۰


رب انار خانگی اغلب بدون مواد افزودنی و نگهدارنده تهیه می شود که اگر به روش نگهداری آن توجه نکنید به سرعت کیفیت خود را از دست داده و تیره می شود. به طور کلی روش تهیه رب انار نقش مهمی در ماندگاری رب شما دارد. پس جدا از یادگیری بهترین روش نگهداری رب انار، باید اصول تهیه این رب را نیز رعایت کنید. در زیر می توانید با روش های نگهداری رب انار در خانه آشنا شوید.

1. به طرز تهیه رب انار خانگی دقت کنید

معمولاً از آب انار صاف شده یا تفاله انار به همراه آب آن برای تهیه رب انار خانگی استفاده می شود. برای این کار آب انار را روی شعله گاز گرم می کنند تا به مرور زمان غلیظ شود. توجه داشته باشید که رب انار به مرور زمان سفت می شود. بنابراین در تهیه رب دقت کنید.

از طرف دیگر رب انار دارای رطوبت بالایی است که باعث کاهش ماندگاری آن و افزایش احتمال رشد کپک در رب می شود. بنابراین هنگام تهیه رب انار در منزل به قوام آن توجه ویژه ای داشته باشید.

2. از افزودن شکر به رب انار خودداری کنید

اگر از شکر و سایر مواد برای شیرین کردن رب انار استفاده شود، ممکن است رب خود را سریعتر خراب کنید. سعی کنید رب بدون هیچ ماده دیگری درست کنید و فقط از آب انار طبیعی استفاده کنید.

3. از روغن برای افزایش عمر رب انار استفاده کنید

بهترین روش برای نگهداری خمیر روما این است که روی آن روغن زیتون یا روغن مایع بریزید، آن را در ظرف مناسبی بریزید و درب بطری را محکم کنید. این روغن از ماکارونی در برابر کپک زدن و هوا محافظت می کند و ماندگاری ماکارونی را بیش از 2 سال افزایش می دهد.

4. رب انار را در یخچال قرار دهید

نگهداری رب انار در یخچال ماندگاری رب را افزایش می دهد. قرار دادن رب در جای گرم رشد میکروبی را افزایش می دهد و باعث خراب شدن زودرس رب می شود. از طرفی وقتی رب را در یخچال نگهداری می کنید، کیفیت رب شما کمتر می شود و ماندگاری آن افزایش می یابد. اگر فضای کافی برای نگهداری رب انار در یخچال ندارید، پیشنهاد می شود رب انار را در جای خشک، تاریک و خنک نگهداری کنید.

5. به جای ظروف پلاستیکی از ظروف شیشه ای استفاده کنید

ظروف شیشه ای برای نگهداری رب انار مناسب ترند. رب انار یک ماده اسیدی است و ریختن آن در ظرف پلاستیکی باعث ترشح مواد سمی می شود که برای بدن ما فوق العاده خطرناک است. سعی کنید از ظروف شیشه ای برای نگهداری رب انار استفاده کنید.

از طرفی ریختن رب انار در ظروف شیشه ای باعث می شود خمیر شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و کمتر خراب شود.

6. کمی نمک به رب انار اضافه کنید.

اگر قصد دارید ماندگاری رب انار را افزایش دهید یا آن را بیرون از یخچال نگهداری کنید، بهتر است کمی نمک اضافه کنید. نمک ماندگاری پوره را افزایش می دهد. در نظر داشته باشید که مقدار نمک نباید آنقدر زیاد باشد که چسب مزه شوری داشته باشد.

7. از یک قاشق تمیز و خشک برای پاک کردن رب استفاده کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به عنوان روشی برای نگهداری خمیر زنجبیل خانگی بدانید، استفاده از قاشق خشک و تمیز برای برش رب است. اگر با قاشق غذای کثیف یا خیس را داخل ظرف رب گوجه فرنگی یا انار بریزید، به زودی کپک روی آن ظاهر می شود و رب شما خراب می شود. همیشه باید از یک قاشق کاملاً تمیز و خشک برای برداشتن رب استفاده کنید و مراقب باشید که غذا یا آب داخل ظرف رب نرود.

8. سعی کنید پاستاهای خانگی را در یخچال نگهداری کنید

قرار دادن سیب در فریزر یکی از راه های نگهداری آب سیب خانگی برای ماندگاری طولانی است. برای این کار می توانید فلفل را در نیم کاسه بریزید یا چند بشقاب روی پلاستیک بگذارید و خوب پخش کنید. سپس آن را در فریزر قرار دهید. رب را جدا کرده و استفاده کنید. این کار از تغییر طعم و رنگ رب در طول زمان جلوگیری می کند و ماندگاری رب را افزایش می دهد.