وبلاگ سئوسل

انتشارات سئوسل

وبلاگ سئوسل

انتشارات سئوسل

  • ۰
  • ۰


خدمات پشتیبانی شبکه شامل مهارت های زیادی برای نگهداری و تعمیر سیستم های شبکه است. خدمات پشتیبانی شبکه یک سرویس است. در تمام شرکت هایی که از شبکه بهره برداری می کنند، برای حل مشکلاتی که ممکن است به موقع رخ دهد، نیاز به حضور مدیر شبکه دارند. با توجه به اهمیت داده ها در هر سازمانی، خدمات پشتیبانی شبکه نیز حساس بوده و استفاده از افراد متخصص در این زمینه موثرتر خواهد بود. در واقع نیازی به استخدام و حضور فیزیکی نیست، بسیاری از افراد و سازمان ها با امضای قرارداد پشتیبانی شبکه، استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه را انتخاب می کنند.

تعمیر و نگهداری و نظارت بر تجهیزات شبکه

زیرساخت‌ها و سیستم‌های شبکه پیچیده هستند و در بسیاری از موارد برای عملکرد صحیح نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. از بسیاری جهات، منابع شبکه مانند دسته ای از دومینوها هستند. خدمات، تجهیزات و سایر اجزای متصل ممکن است خراب شوند. اما دانستن آنچه ممکن است رخ دهد و برنامه ریزی بر اساس آن مهم است. به همین دلیل، باید اقدامات لازم را برای محافظت از خود در برابر شکست، خرابی یا فاجعه انجام دهید. یکی از مهمترین وظایف پشتیبانی شبکه، نگهداری و نظارت بر سخت افزار و نرم افزار تجهیزات شبکه است که به دو قسمت فعال (نرم افزاری) و غیرفعال (سخت افزاری) تقسیم می شود.

وظایف پشتیبانی شبکه عملکردی شامل راه اندازی و پیکربندی شبکه هایی مانند سرورها و نقاط دسترسی، نصب و ارتقاء سیستم عامل ها و دستگاه های سخت افزاری مانند سرورها و سوئیچ ها، پیکربندی ایمیل شرکت، نصب بسته های امنیتی و غیره است. فعالیت‌های پشتیبانی شبکه غیرفعال نیز شامل مواردی مانند پیکربندی تجهیزات الکتریکی و UPS، طراحی و پیکربندی شبکه‌های کابلی، نصب تجهیزات امنیتی مانند دوربین‌های مداربسته و کپسول‌های آتش نشانی، نصب اعلام حریق و سیستم‌های حفاظت در برابر حریق و غیره است.

نظارت و کنترل روابط

یکی دیگر از وظایف مهندس پشتیبانی شبکه نظارت بر ارتباطات است، هر یک از روش های ارتباطی موجود باید عملکرد و سرعت ایده آلی داشته باشند. تنها با نظارت صحیح و کامل ارتباطی می توانیم بیشترین سرعت و عملکرد را از شبکه کامپیوتری خود در حین کار انتظار داشته باشیم. بنابراین در قرارداد پشتیبانی شبکه به کنترل و نظارت مستمر و مستمر بر کانال های ارتباطی اشاره شده است.

داشتن مهارت های فنی و غیر فنی

تمامی افرادی که عنوان پشتیبانی آنلاین را یدک می کشند باید دارای مهارت های فنی و غیر فنی باشند.

توانایی تصمیم گیری، مهارت های بین فردی عالی، کیفیت و دقت بالا، مدیریت و حل مشکلات، بهره مندی از سطح ارتباطات و دانش موجود در کار و مهارت های غیر تخصصی و شبکه پشتیبانی شخصی. علاوه بر این، آشنایی کامل با شبکه های کامپیوتری، آشنایی با مسائل مایکروسافت، آشنایی با مسائل امنیتی شبکه، دستورالعمل های کاربردی، شناخت کامل سخت افزار و ارتباطات کامپیوتری از توانایی های ویژه این افراد است.

نرم افزار و سخت افزار لازم را نصب کنید

ابزارها و نرم افزارهای مختلفی برای پیکربندی شبکه وجود دارد که از جمله وظایف مهندس پشتیبانی شبکه می باشد. این ابزارها و نرم افزارها در صورتی که شناختی از ماهیت ترافیک شبکه داشته باشند و بر اساس نوع ترافیک، تشخیص آدرس شبکه و ... عمل کنند به دو دسته فعال و غیرفعال تقسیم می شوند. آدرس های IP و ... بخشی از شبکه غیرفعال هستند. کار پشتیبانی

تجهیزات شبکه شامل:

کارت شبکه یا کارت رابط شبکه (NIC)

تغییر شبکه

مرکز

نقطه دسترسی

تکرار کننده شبکه

مودم

استخوان ها

نرم افزارهای دیگری نیز در شبکه استفاده می شود:

نرم افزار نظارت بر مصرف ترافیک شبکه

نرم افزار نظارت بر شبکه از راه دور

نرم افزار مجازی سازی شبکه

نرم افزار نظارت بر اینترنت

نرم افزار مربوط به میکروتیک

برنامه های کاربردی مرتبط با شبکه سیسکو

نرم افزار شبکه مایکروسافت

جهت کسب اطلاعات بیشتر با دایان نت تماس بگیرید.